Source Modification Centre - LOGO
Gość: ( Logowanie | Rejestracja )

 
MENU
 
ZASOBY
 
 
LEGENDA
 
REKLAMA


NASZ BUTTON
SMC
 
NA FORUM
 
 
TUTORIALE - CODING [ Dodaj ]
Działający buggy i jalopy na wszystkich mapach z seri HL2
[ 2012-04-15 20:22:30  Dodał:  PaweX   Wyświetleń: 4245   Komentarzy: 0  ]
    Jak wiadomo, gdy do naszego moda dołączymy Half Life episode 2 (zdefiniujemy HL2_EPISODIC), na mapach z hl2 u naszego buggy"iego pojawiają się migające światła pod modelem oraz znika działko tau. Taki efekt powstaje, ponieważ zarówno jalopy jak i buggy na mapach z seri hl2 nazywa się prop_vehicle_jeep. Czyli, zamiast korzystać z kodu buggy"iego używamy kodu jalopy.
Jeśli ktoś ma powyższy problem, to przedstawiam rozwiązanie.
Postanowiłem połączyć kod buggy"iego i jalopy, aby móc korzystać z tych pojazdów jednocześnie, tworząc je jako prop_vehicle_jeep.

Zmiany będą dokonywane w plikach:
CLIENT: c_vehicle_jeep.h, c_vehicle_jeep.cpp,
SERVER: (folder "hl2") vehicle_jeep.h, vehicle_jeep.cpp.


1) Pobieramy załącznik z plikami wymienionymi powyżej i podmieniamy.
(Załączniki znajdują się na dole strony).

Można również użyć pliku "patch" (znajduje się w załącznikach).


2) Otwieramy projekt moda i wyłączamy wymienione pliki:

CLIENT:
episodic/c_vehicle_jeep_episodic.cpp

SERVER:
episodic/vehicle_hl2buggy.h
episodic/vehicle_hl2buggy.cpp
episodic/vehicle_jeep_episodic.h
episodic/vehicle_jeep_episodic.cpp



3) Musimy zamienić wszystkie odwołania do vehicle_jeep_episodic na odwołania do vehicle_jeep:
(w Visual Studio: ctrl+f -> zakładka "quick replace" -> wybieramy opcję "Entire Solution")
zamieniamy wszystkie "vehicle_jeep_episodic.h" na "vehicle_jeep.h",
zamieniamy wszystkie CPropJeepEpisodic na CPropJeep.



Kod zawiera w sobie poprawki od patch"a Seco7.
https://developer.valvesoftware.com/wiki/Co-Operative_Base_(Mod)

W funkcji VehicleRecognition() możemy ustawić jakie modele mają być przypisane do buggy"iego i jalopy.

Jeśli ktoś chciałby wyłączyć opcję "latarki" w aucie może zrobić to tu:
void CPropJeep::DriveVehicle( float flFrameTime, CUserCmd *ucmd, int iButtonsDown, int iButtonsReleased )
{
      /*The car headlight hurts perf, there"s no timer to turn it off automatically,
      and we haven"t built any gameplay around it.

      Furthermore, I don"t think I"ve ever seen a playtester turn it on.*/
   
   if ( ucmd->impulse == 100 )
   {
      if (HeadlightIsOn())
      {
         HeadlightTurnOff();
      }
      else
      {
         HeadlightTurnOn();
      }
   }


Kod jest obecnie przystosowany do trybu multiplayer, więc jeśli ktoś tworzy moda wyłącznie singleplayer, może zamienić w pliku c_vehicle_jeep.cpp:
//DampenForwardMotion( vecVehicleEyePos, vecVehicleEyeAngles, flFrameTime );
na:
DampenForwardMotion( vecVehicleEyePos, vecVehicleEyeAngles, flFrameTime );

oraz powinien zamienić w pliku vehicle_jeep.cpp wszystkie:
CBasePlayer *pPlayer = UTIL_GetNearestPlayer(GetAbsOrigin());
i:
//TDT - Information: Fix pPlayer from sp to mp.
CBasePlayer *pPlayer = UTIL_GetLocalPlayer();
//CBasePlayer *pPlayer = AI_GetSinglePlayer();
na:
CBasePlayer *pPlayer = AI_GetSinglePlayer();


Jeśli zrobiliście wszystko dobrze, to pojazdy powinny działać jak należy.
Source Modification Centre

DOŁĄCZONE PLIKI:
NOWY_PROP_VEHICLE_JEEP.ZIP ( 35 KB )
(PATCH)NOWY_PROP_VEHICLE_JEEP.ZIP ( 20 KB )


Autor: PaweX
Komentarze ( 0 ) / Dodaj komentarz
 
INFO
 
NAJNOWSZE
 
SHOUTBOX
krecik88: jeszcze konto dziala ;o
Unit-6: HUHUHA
ghost: Wszystkiego dobrego w 2018? :D
raven22: Wszystkiego dobrego :) Xon.pl to u mnie wisi cały czas. Jakby co - piszcie do mnie na dczerwonski[at]gmail.com - Jak ktoś by chciał przejąć smc to spoko :)
Unit-6: Wszystkiego dobrego w 2017
PaweX: Ale skoro strona jednak działa, to może jednak warto zmienić linki z sourcesdk.pl na smc.xon.pl? xon.pl - czy to jakiś darmowy hosting?
hissima: SPOCZYWAJ W POKOJU UKOCHANA SMC DZIEKUJE ZA WSPOLNE 10 LAT
pimpu: Dobra udalo mi się samemu naprawić :D
pimpu: Potrafi ktoś wytłumaczyć czemu prop_phys_override przenika mi przez ściany po zparentowaniu do niego keyframe_rope i phys_legth_constraint?
rolor2013: Ser
 
ANKIETA

[ Czas generowania strony: 0.068 secs. ]

Copyright (c) 2002-2005 by Mefi & .raven
Wszelkie prawa zastrzeżone
sourcesdk.pl




ec2-35-170-81-210.compute-1.amazonaws.com35.170.81.210